Fodervärd?
Hej! Jag är sugen på en foderhäst men undrar lite vad som hör till? Jag har läst runt men det är ju alltid olika. Jag som fodervärd ska ju behandla hästen som om den vore min egen i princip beroende på hur vi har kommit överens. Jag tänker rida på hobbynivå dvs inte åka ut på tävlingar. Eftersom jag skulle vilja ha en islandshäst så är inte hoppning aktuellt utan mer vardaglig ridning, ute i skog och mark men också i ridhus. Kan tänka mig att ta privatlektion på den hästen för att vi båda ska utvecklas. Har lite kontakter som håller enbart på med islandshästar så dom vet vad dom pratar om. Jag kommer såklart köra mycket(!) markarbete då jag tycker Horsemanship är sjukt viktigt. Jag har tidigare vana med islandshästar kan dock inte säga att den är jätte stor. Jag ska dock ut på praktik nu i två veckors tid på en ridskola som bara har islandshästar och där kommer jag säkert lära mig mycket mer om dom + att jag (troligtvis)kommer ta lektioner där. Vad är viktigt för mig som fodervärd att veta?
True leaders don't create followers..
They create more leaders!