Bombers bett
Ingen som har nåt att dela med sig av?

Jag har! Fast ett 2 delat med lock up. Jag hade stoora bettproblem innan, prövade allt möjligt men inget verkade han gilla, men så prövade jag detta bett och nu byter jag aldrig :-p Har även ett bombers jaktkandar som är det bästa "elaka" bettet jag har haft, även om jag knappt rider på det. Tycker att de är normala i stl.
kissmekate.blogg.se
Tack #2 för att du delade med dig! Jag har testat 2 delat, 3 delat (både anatomiskt och med french link) och raktbett. Det som verkar gå bäst hem är 3 delat anatomiskt där mitt droppen sitter som på bilden här ovan, när jag provade french link där mitt droppen sitter så man ser "hålen" uppåt/tvärtom alltså så gillade hon det inte alls… så jag tror jag håller mig till 3delat. Men då bör jag alltså använda hennes vanliga strl 9,5 cm vilket som tur är finns i bombers, annars kan det vara lite svårt att hitta i de bra betten tycker jag! Då kanske man ska sattsa på ett sånt fast det är dyrt! Har precis köpt ett tredelat med tungfrihet (inte ee bett, utan ett annat) beg, ska se vad hon tycker om det också innan jag bestämmer vilket bomber det blir! :)
Vi har i princip bara bombers bett här hemma i storlekarna 9.5 till 10 :) mitt favorit som mina två verkar tycka bäst om är bett nr två på den här sidan: http://www.bombersbits.se/mundelar.html Tror nästan att vårt bett har ännu mindre tungfrihet än det, men är ändå vinklat så att det blir ett litet utrymme vid tungan :)
Har hört mycket gott om dem betten faktiskt!