Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1561 ggr
esuat
2

Hoppning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar om det är någon mer än jag som hoppar regelbundet med era hästar? Både löshoppning och med ryttare på ryggen. Min isis Katla hoppar uppåt 1m löshoppning och ca 70cm med mig på ryggen.

thicha
0

Fantastiskt!! Jätte kul att inte alla bara hållet på med gångartsträning.. Själv har jag fått upp ögonen för frihetsressyren men i sommar blir det även hoppning!

esuat
1

Det är väldigt nyttigt för hästen att träna lite allt möjligt, Jag och min isis tränar vanlig gångartsträning samt hoppning, dressyr och en hel del terräng också. Då jag själv tycker det är lite tråkigt att bara gångartsträna bara för att jag har islandshäst, det är inte min grej . Så vi tränar allt och de trivs vi båda två bra med :)

kvekki
1

Jag hoppar en del med min Kvekki. Vi håller oss runt 50-60cm änsålänge, våran teknik är väl inte den bästa ännu… 😃

Men vi planerar att bli bättre på det! Hoppas kunna åka på lite hoppträningar iår ihop med min hoppponny-granne.

kvekki
3

O egentligen borde jag hoppa även med vår andra häst S. Han har grymt bra teknik! Men är min sambos häst så jag brukar inte rida honom så mycket. Kanske borde skärpa mig med det iår? Han är dock inte så manövrerbar så det blir nog jobbigt på en bana…

esuat
1

#4 oj va fin!

Wenniz
1

Lite taskig bild kanske men Frodi har faktiskt riktigt bra hoppteknik och älskar att hoppa, han har dessutom fått bättre balans tack vare hoppningen. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Wenniz
0

.

• Nederlandse Kooikerhondje -