Medlemspresentation
Nu har vi fått in många nya medlemmar här på Islandshäst iFokus - jättekul tycker vi! För att lära känna varandra lite bättre så drar jag igång en presentationstråd här. Berätta kort om vem du är, hur du hittade in i islandsvärlden osv.
Jag heter Camilla och har hållit på med hästar/islandshästar i 14 år, jag och min familj har en gård med 6 st islandshästar, var av två är mina, Fagri-Blakkur och Menglöd. :) Jag kom i kontakt med islandshästar första gången (efter flera år på vanlig ridskola) genom att jag var på ridläger på Stenholmen.
Jag bloggar på www.fagriblakkur.wordpress.com
Jag heter Alexandra, är 24 år och halkade in på islandshästar som 12-åring, efter åtta år på ridskola med "vanliga" hästar och ponnyer, genom ett ridläger. Sen 18-års ålder har jag jobbat med islandshästar, både med turridning och lektioner, träning av hästar, unghästar och avel. Har även haft tre hästar sen dess, varav en egen uppfödning, men har ingen av dem kvar nu. Jobbar just nu inte med hästar heller utan ska plugga under våren.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Elinor 27 år, pluggar till lärare. Höll på med hoppning och stora hästar men efter att jag fick prova häftiga Valtyr åkte storhästen snabbt ut på annons och jag gick helt över till islandshästar.
Jag har två egna hästar Valtyr från Hasthagården 11 årig valack, har haft han sen han var 3 och vi har gjort en enorm resa tillsammans och han har lärt mig jätte mkt. Från lättklass 2009 till SM 2012 och avelsbedömning med 1.a klass på rid.
Saevar frá Eikarbrekku är min nya häst som jag hämtade på norrköpings flygplats 13.e december. 6 år bedömd med 7.94 tot som 5 åring.
Valtyr har väl de flesta sett här inne redan så jag orkar inte göra ett till inlägg för has skull :P men ni får en bild på den nya.
Hur gör man för att få flera bilder i samma inlägg?
Helene, 40-årig Göteborgstjej/tant. Har hållit på med hästar hela livet men trillade dit på islandshästar för 8 år sedan av en slump och sedan dess är jag fast.
Jag har ingen egen häst men hjälper till i ett stall och är medryttare på två ston, femåriga Flóa och 16-åriga Greina.
Flóa har jag hjälpt till med sedan hon precis blivit insutten, otroligt spännande och lärorikt att få vara med från början!
Det är klart att jag helst hade haft en egen häst om ekonomin tillåtit men det har sina fördelar att vara medryttare också 🙂.
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
Heter Andrea 19 år bor utanför Göteborg :) Min islandshäst heter Bráinn från Kvarnbacka. Han är snart 5 år.Jag fick hem honom i September 2013 och innan dess har jag knappt ridit en islandshäst. Jag har alltid älskat islandshästen och drömt om en.Men jag har ridit storhäst hela livet och har testat det mesta.Så när jag fick möjligheten att köpa min första egna häst så var valet väldigt lätt! Nu är jag helt fast och längtar absolut inte tbx:)
Jag heter Maja, är 24 år gammal och bor i Stockholm. Började rida islandshäst när jag var runt 8 år tror jag. Började på ridskola som så småningom lade ner, tog en paus på några år, började rida på en ny ridskola parallellt som jag red privathästar, så småningom valde jag att sluta på ridskolan av olika anledningar och fortsatte med privathästarna. Flyttade till ny ort och började plugga, skaffade medryttarhästar, började träna lite mer "på riktigt", flyttade till Stockholm och har här haft lite olika hästar att rida, träna och tävla. Har dock aldrig haft en egen, men den dagen kanske kommer så småningom… :)
Ewe, 39, bor i Skaraborg. Har hållt på med islandshästar drygt två år bara. Har dock hållt på med hästar sen jag var barn. Rider på islandsridskola här utanför byn där vi bor. Började när stora dottern skulle börja rida hösten 2011, jag kunde ju inte låta bli när hon var i stallet. Hängde med på några turridningar och blev mer o mer förtjust i islandshästarna. Så förra våren blev jag tilldelad ett sto som lektionshäst. Värsta surmärren men underbar att rida. Jag blev helt kär i henne efter en turridning i påskas. Blev först medryttare på henne och fick sedan erbjudande att köpa henne i somras. Lyckades övertala maken om detta. Nu rider vi alla fyra i familjen. Mest jag som rider vår häst, eftersom hon är lite för jobbig och enveten för töserna. Maken rider henne ibland, men hon är inte nån lämplig nybörjarhäst.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet