Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 992 ggr
[Tezz!]
0

Hjälp!! Häst till älg!

Hej! om ett par veckor är det lucia och min sköthäst ska vara med som älg! men hur får man en häst med lång man och svans att se ut som älg när han dessutom är fux?? Någon som kan hjälpa mig? 😮🤔

[tlundegard]
0

Haha älg? Är det inte ren man brukar ha med? ;) Fläta svansen och sätta på ett par horn kanske? :)

Uss
1

häng på ett litet ländtäcke och skriv ÄLG på båda sidor?

[Tezz!]
0

haha jo det brukar man men enda sen han kom till oss har han blivit kallad älgen pga att han ser ut som det. Tack för förslagen :)

kvekki
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde Ren av min häst förra året med hjälp av hönsnät och flex-linda. Gör älghorn av hönsnät och glöm inte göra en "form" som ligger väl bakom hästens öron och där du kan fästa ett träns över för att hålla fast. Jag lindade vanlig benlinda i fleece runt den så det låg mjukt mot huvudet. Resten av hornen lindade jag med svart flexibel klisterbenlinda, ni vet vilken jag menar va? Hett tips är att inte välja svart linda till hornen. Det syntes knappt, välj benvit eller brun istället. Hornen satt även fast framåt ner i nosgrimman. Obs att jag inte fäste hornen i nackstycket utan enbart i nosgrimman, detta så inte hornens rörelse skulle gå ner i bettet. Glöm inte knyt upp o linda in svansen så den blir älglik! Klisterlinda är bra där oxå! Jag hade

Uss
0

Snygg! :D

Maja
0

Jag vet en tjej som gjorde en egen liten sådan där varningsskylt för älg i typ kartong (målade själv) och satte fast i hästens svans. Rätt så kul! :)