Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 4192 ggr
Silvercore
0

Biothane?

Hej allihopa!

För ett tag sedan provade jag att rida med biothane-tyglar, och det kan ju ha varit de mest underbara tyglar jag prövat! Har ni några speicella åsikter om biothane-tyglar? Fördelar/Nackdelar? Funderar på om det är värt att skaffa egna. 

Har även sett att det finns biothane-träns, någon som har erfarenhet av detta? Bra/Dåligt?

Tack på förhand!

Maja
0

Jag älskar dem! Oerhört bra kvalité och väldigt populära hos folk i mitt område/mina kretsar. :)

Silvercore
0

Det verkar som att de flesta är positiva till dem när man läser på nätet :) Enda kritiken jag sett är att de inte går av lika lätt om hästen fastnar i dem.

Zorrbert
0

Vissa kan vara plastiga och hala, men Karlslunds är superbra tycker jag :)

Nu har hestbolaget också tagit in dom med vanliga spännen vilket jag tycker är bäst eftersom det händer ibland att karbinhakarna/snabbknäppena går upp och det är ju inte så roligt om det händer vid fel tillfälle.

kvekki
0

Jag har två par, min sambo använder dom(pelham =två tyglar). Jag själv tycker dom är alldeles för lätta och sladdriga, o så blir dom hala när det är blött. Jag rider mycket.på lång tygel på uteritter o styr då med neckreining, helt värdelöst när tygeln väger som en flugskit ;-) Men en bra sak är att de passar fint till små barnhänder! Mina är av märket Hunter.

emmaerlandssoon
0

hej igen! Vart an man köpa dessa underbara biothane träns? :D 

Så himla sugen på att skaffa ett rosa till min islandshäst men lyckas bara hitta dem på viewhill.se . är det där ni har köpt dem? :)

Maja
0

#5http://www.ninashastohund.se/ har bland annat. Sök på "biothane" i sökfältet så får du några resultat. :)

Zorrbert
0

Köp bara inte färgade (rosa blå osv) biothanetyglar de är hårda och hala.

Wiev hills tyglar är inte alls sköna :P

Fákurs är bra när dom är svarta, men de färgade är inge bra.

emmaerlandssoon
0

Tack! finns de något ställe där an kan köpa färgade?:)

Zorrbert
0

Änghaga islandshästar har tagit in färgade från Karlslund, men även de skiljer sig från de andra. Jag tycker karlslunds vanliga är bäst men de finns bara i brunt, svart och vitt.