Extra långa ridbyxor?
Är det någon som vet om det finns jodphurridbyxor i extra lång modell? Jag har 38/40 i storlek, men t.ex. de ridbyxor som finns på Hööks är alldeles för korta för mig i benen. Priset är inte så viktigt, men jag föredrar att köpa inom Sverige. :)
(Om någon har ett par till salu så säg till!)
Jag var på granngården igår och kollade in lite ridbyxor. Och där såg jag några extra långa ridbyxor. Så om du har Granngården nära dig så är det värt att kolla upp ;)
Tack för tipset! :)
Tyvärr så är det ju så att granngården som så många andra butiker inte har samma sortiment i alla butiker
#3 Nej det vet jag, men tycker det är värt att kolla upp om man har det nära sig då de har bra priser på ridbyxor mm :)
Jag brukar ha samma problem och jodå det finns som tur är! :D
http://www.tolt.nu/ridbyxor Här hittar du en modell, sen har även Sonnenreiter byxor med långa ben.
Tack! :)
Både Sonnenreiter och Top Reiter har ridbyxor med extra långa ben. Karlslund ska väl också ha, tror jag. Finns säkert fler också, men i de flesta fall är det nog märkena med byxor i priskategorin 1000 kr och uppåt som man hittar det, skulle jag tro.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag brukar ha motsatt problem - mina byxor släpar i leran >: men har du kollat på Sharpmans, utanför Mjölby, de har ju väldigt mycket att välja på och de har väl webbutik?
#8 Hur lång är du? Jag är själv väldigt kort men älskar mina Impact. De är väl på gränsen, men så länge skorna inte har för tunn sula går det bra. 🙂 Annars finns det ju många varianter utan dragkedja, så de går att sy upp lite.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Mja, det handlar nog mer om hur rund jag är "rodnar", men visst, symaskinen får jobba ;D Det är ju lättare att åtgärda än om byxorna är för korta…
Ah Sharpman kan jag kolla, bor inte så långt där ifrån :)
Nej, det var det jag såg ;D