Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1972 ggr
sundsby
0

favorithingst

Vilken är er favorithingst? skriv gärna varför! :)

Maja
0

Oj, jag har ett helt gäng, men dessa ligger nog högst upp på listan av hingstarna som finns i Sverige:

Divar från Lindnäs: Oerhört snygg och trevlig hingst. Gillar både hans utstrålning och stabilitet.

- Goði frá Auðsholtshjáleigu: Har alltid varit en av mina favoriter, oerhört trevlig och snygg!

- Hrafnfaxi frá Vestra-Geldingaholti: Jättefin hingst som alltid har tilltalat mig och som jag alltid har önskat mig en avkomma efter. De flesta avkommor som jag har träffat har varit oerhört trevliga och fina!

Louise L
0

Illingur frá Tóftum. Sååå snygg! Och riktigt bra bedömning! Och vem kan inte gillar Oliver frá Kvistum? Ååååhhh 😍

Zorrbert
0

Prins från Knutshyttan - så otroligt vacker och rör sig så fint :)

Isar frá Keldudal - hade inte mitt sto varit för nära släkt hade han absolut varit en kandidat. snygg exteriör, rör sig fint och har gett så otroligt mkt fina avkommor

Kraftur frá Bringu, har inte sett han i värkligheten än, men såg han på film på en avelskurs och tycker han såg riktigt häftig ut, kan nog bli så att mitt sto får åka till han i framtiden :)

[tlundegard]
0

Divar från Lindnäs - Halvbror till Hektor och har samma härliga bakbensaktion. Lite kraftigare modell, gillar uttrycket.
Även hans halvbror Týri är fantastiskt fin, även om jag inte har sett honom in action IRL. Obedömd och kommit efter pga bukhinneinflammation.

Thorvar frá Holum - Riktigt spännande stam med Thrá frá Holum som mamma och Orri frá Thufu som pappa. Han har många fina halvsyskon också. En hingst som tyvärr inte har fått den uppmärksamheten som jag tycker att han är värd. Gillar som sagt lite kraftigare modeller.

sundsby
0

putt

Wenniz
0

Hrafnfaxi frá Vestra-Geldingaholti: Jättefin "maffig" hingst som faller precis mig i smaken, flera avkommor efter honom är mycket trevliga med bra gångarter, bl.a. min egna häst är efter honom. Skulle gärna vilja ha en till häst efter honom!

Kraftur frá Bringu: En riktigt häftig häst under ryttaren.

Garri frá Reykjavik: Såg han på ett NM för något år sedan tror jag, fick en sådan där "wow" känsla när jag såg honom,  efter det har han bara varit en favorit. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
[vretenskaniner]
0

Jag skulle vilja ha en avkomma efter Glampi frá Vatnsleysu. En otrolig utstrålning, riktigt cool tölthäst. Säger bara wow!

PugBull
0

Nu kan jag skriva här jag me!

Ny favaorit hingst Isac från Sundsby!!! En riktig sagohingst, både vacker och fina gångarter :) Precis en sån hinst som jag skulle vilja betäcka mitt sto Hera med i framtiden <3

En annan sagohinst är Ask från Gullunge även han otroligt vacker.

Så tycker jag väldigt mycket om Heras pappa Dreki från Lind och Heras farfar Askur från Håkansgården :)

Zorrbert
0

Jag måste lägga till Saer frá Bakkakoti, maffig och häftiga avkommor :) 

Oliver frá Kvistum såg jag på SM och han såg riktigt läcker ut, va sugen på att betäcka med honom men mitt sto ska tävlas och visas ett tag först. Blir spännande att se vad han ger för avkommor, finns inte så mkt bedömda än.

allobosia
0

Klettur frá Hvammi! Så jag är väldigt glad över min Kletturavkomma som jag hoppas komma en bit med på tävlingsbanorna. :D

sundsby
0

Vad roligt att du tycker vår Isac är fin! Han är nog den hästen som folk har beundrat mest!! :) 

PugBull
0

Jag tycker han är helt otroligt vacker! 😃

sundsby
0

putt