Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 3347 ggr
Louise L
1

Sadelutprovare

Efter ett fantastiskt möte med equiteraputen Charlotta Lindgren har jag äntligen fått konstaterat att min sadel rent utsagt suger för min häst. Undrar nu ifall det finns en sadelutprovare i mellansverige någonstans. Jag bor i Västmanland. Min sadel jag har nu är utprovad utav Karin Åberg men jag var inte nöjd. Uppenbarligen eftersom sadel är helt fel för min häst också. Vet att Agersta ska vara riktigt duktiga men det är ändå ganska lång bit att åka.. Så nån som har några bra tips? :)

Måste bara tillägga att ni har möjlighet, så åk till Charlotta! Det var helt magiskt!

[vretenskaniner]
0

Rekomenderar Agersta trots allt ;)

Maja
0

Jag personligen har ingen erfarenhet av sadelutprovning på Agersta, men vet flera som har varit där. För det mesta har det blivit bra, men jag vet även folk som har provat ut sadlar där som inte alls har legat bra och blivit helt fel. Lite samma sak som med Karin - jag har hört både bra och mindre bra. Men så är det nog på alla ställen. :)

[tlundegard]
0

Lite taskigt att hänga ut någon tycker jag :o
Hur längesen var det som du provade ut din sadel till din häst? En del hästar ändrar sin muskulatur väldigt mycket vid ridning och kan behöva en ny sadel ganska snabbt.

Jag tyckte att Eva-karin Bengtsson var bra, hon åker runt en del.
http://www.dalhemstolt.se/

Zorrbert
0

Tycker inte att det är okej att hänga ut någon och skriva att den är kass? moderator borde ta bort inlägget.

Jag har haft Karin och tycker hon är duktig och hon har vart jätte snäll, fick utrustning med och fick ha lånesadel så länge när leverantörerna strulade.

Louise L
3

Sadeln har aldrig passat honom, den har glidit fram ända sedan jag köpte den. Hon kollade inte på mig när jag red i sadeln. Hon är trevlig, har inte sagt något om det. Tycker inte inlägget ska tas bort. Det är väl bra för andra att veta som ska prova ut sadlar. Tycker inte att hon är ett bra alternativ som sadelutprovare.