Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2165 ggr
Maja
0

Bilder: Era ridvägar

Jag tycker att det är kul att få se hur era ridvägar ser ut!

Släng upp bilder från ridturer, körturer eller promenader, så kan vi alla få se vad Sveriges islandsryttare ser en vanlig dag!

Maja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna väg sträcker sig flera mil, faktiskt hela vägen hem till mig som bor i stan. ;) Men så långt tänker jag inte rida :)

Maja
0

En snöig väg som är perfekt att rida på. Kommer sällan några fordon och den grenar upp sig i många nya vägar hela tiden!

Maja
0

Samma väg som #1, fast på ett annat ställe (och från motsatt håll). :)

mbwj
0

Detta är en perfekt väg med sand som underlag (blöt sand på bilden). Lite längre fram kommer en rak sträcka som jag brukar jobba Strokkur på, jättebra väg mitt inne i skogen med absolut ingen risk för bilar.

mbwj
0

Sedan finns det en riktigt bredd väg som går jättelångt som är lite tråkig, tkr iallafall Strokkur. Den har ganska bra underlag, men det kan komma bilar/lastbilar ibland. Fast ibland kan man även svänga in i skogen och in på riktigt bra galoppsträckor! Rider mest här på vintern eftersom det är plogat och bra.

740tjejen
0

Åå har massa härliga ridvägar här. :) men kan ej lägga in bilder då jag får upp en hel sida om error.

Maja
0

#6 - Oj, vad konstigt!

Är bilderna i rätt storlek och är det .jpg-bilder?

Killen
0

Här är några av mina ridvägar :

Travbanan:

travbanan

Yve och Yvonnes "Favorundan":

Favorundan

Hagbyslingan by snö :

Hagbyslingan

Mellan Hagarna:

Mellan hagarna

kissmekate.blogg.se

Maja
0

#8 - Åh, vad fint! Jag blev riktigt sugen på en skogstur nu när jag såg din skogsbild, men det är inte lika kul i den här djuuupa snön! :P

Killen
0

#9 Nä värkligen inte. På sista bilden har vi precis pulsat genom snön, på de värsta ställena var det nästan snö till magarna på dem!!

Fast då fick vi gratis träning på höga benlyft Skrattande

kissmekate.blogg.se

740tjejen
0

#7 japp jpg filer. funkar inte alls här.

Janice
0

Måste alltid först och främst rida längst denna väg med 90 km/tim och rätt mycket trafik för att ta mig till bättre ridvägar.

Janice
0

Mysig skogsväg

Killen
0

#12 Va läskigt!

kissmekate.blogg.se

Janice
0

#14 Min häst är så cool med all trafik så jag kan känna mig helt lugn Tungan ute

Maja
0

*puttar upp*

Jag vill se fler bilder! :D

panini
0

Puttar! Vill se fler mysiga stigar, och ska se om min vän kan skicka över lite bilder från sin mobil där vi brukar rida :)

selfrejection
0

Här är en suddig bild från skogen där vi gjort en egen stig och rider rätt ofta.

selfrejection
0

Kalhygget med en ganska bred väg, den plogas även på vintern så den går även att rida på då.

selfrejection
0
740tjejen
0

en av ridvägarna

740tjejen
0

den andre ridvägen.