Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettfoder
Läst 1310 ggr
Maja
0

Vatten i boxen

Ni som har hästen på box - hur har ni vattnet? Hink eller vattenkopp? Både och? Något annat alternativ?

740tjejen
0

Har vattenhink i uteboxarna, de få gånger de står i dom.

Eldlilja
0

Vattenhink med planka för; alltså en hink som hänger i ett hörn, och så en planka vägg till vägg som går förbi hinkens sida. Annars välter bruden ut alltihop😉! Vattenkopp har hon aldrig hajat, trots att det sitter en väldigt lägligt till ute i lösdriften…

[jobe9090]
0

Har min på lösdrift nu, men när jag stod på box med mina f.d. hästar så har jag haft ett bildäck med spann/hink i mitten. Funkar klockers!

Killen
0

thermovattenbar. Så på vintern är det tempurerat vatten :-)

kissmekate.blogg.se

Josefineep
0

Vattenkopp inne, hink också i perioder!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

panini
0

hinkar som hänger på väggen ;)

kvekki
0

Vattentunnor (65l eller 90l) med en tubtrug i.  Tubtrugen för att den är lätt att flytta, tömma, diska. Vattentunnan för att de inte skall hålla på o sparka ut det.

Jag vågar vägra vattenhink med hållare -har sett för många uppskurna mular med såna!

Men mina hästar står bara inne några timmar åt gången och någon enstaka natt om året.

panini
0

Jag kan ju även säga det att innan fick vi gå ungefär 50m till en Bäck vid huset och hämta vatten. Blev en aningen tungt ;) Men nu så har det fixats med en kram inne i mitten av stallet. Lite bekvämare än att släpa tunga på tunga stoora hinkar med vatten :P

PugBull
0

Våra går på lösdrift, men i boxarna som finns har vi vattenkoppar!

[tlundegard]
0

I boxarna får de vatten ur hink.