Vatten i boxen
Ni som har hästen på box - hur har ni vattnet? Hink eller vattenkopp? Både och? Något annat alternativ?
Har vattenhink i uteboxarna, de få gånger de står i dom.
Vattenhink med planka för; alltså en hink som hänger i ett hörn, och så en planka vägg till vägg som går förbi hinkens sida. Annars välter bruden ut alltihop😉! Vattenkopp har hon aldrig hajat, trots att det sitter en väldigt lägligt till ute i lösdriften…
Har min på lösdrift nu, men när jag stod på box med mina f.d. hästar så har jag haft ett bildäck med spann/hink i mitten. Funkar klockers!

thermovattenbar. Så på vintern är det tempurerat vatten :-)
kissmekate.blogg.se
Vattenkopp inne, hink också i perioder!
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
hinkar som hänger på väggen ;)
Vattentunnor (65l eller 90l) med en tubtrug i. Tubtrugen för att den är lätt att flytta, tömma, diska. Vattentunnan för att de inte skall hålla på o sparka ut det.
Jag vågar vägra vattenhink med hållare -har sett för många uppskurna mular med såna!
Men mina hästar står bara inne några timmar åt gången och någon enstaka natt om året.
Jag kan ju även säga det att innan fick vi gå ungefär 50m till en Bäck vid huset och hämta vatten. Blev en aningen tungt ;) Men nu så har det fixats med en kram inne i mitten av stallet. Lite bekvämare än att släpa tunga på tunga stoora hinkar med vatten :P
Våra går på lösdrift, men i boxarna som finns har vi vattenkoppar!
I boxarna får de vatten ur hink.