Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 2805 ggr
Maja
0

Var köper ni utrustning?

Var köper ni er utrustning till er själva och hästen? Byxor, skor, hjälm, jackor, träns, bett, grimmor, sadlar, ryktsaker… Allt det där!

Har ni era favoritbutiker, eller köper ni från olika ställen?

PugBull
0

Jag köper på olika ställen, gillar mountainhorse och crw tex. Handlar mest på hööks, granngården & Börjes för de ligger närmast, men sadel och träns, sadelgjord mm på top reiter, emmishopen mm. Handlar även i grupper på Facebook och tradera! :)

monica.hellberg.westman@telia.com
1

Hej Agersta ridshop har ett brett och bra sortiment. Framförallt av tillbehör för hästen. Annars kan man gärna vilja prova kläder och då får man ta något i närheten. Att åka på SM är också bra. Många utställare fram för allt Fre-Sön. Åker man till Globen horse show finns också en massa utställare. Men då är det häst generellt. I bland finns även utställare på plats vid tävlingar. Beroende på hur många deltagare och typ av tävling. Sen vet jag att det finns en stor hästbutik i Borlänge. Och glöm inte söka på nätet.

Zorrbert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Olika sidor på nätet oftast, söker på det jag vill ha och beställer från de som har billigast

Sadel Draupnir och hrafn, stigäder draupnir, stigbyglar källquist är köpta från Karin Åberg sadlar.se

Schabraken är från Mias RS och Equiline, köpta på Lillhästenistav.se och någon ridsportbutik mitt i sthlm som jag inte minns namnet på

Bootsen är från gboots, köpta av Karin Åberg

Sadelgjord Aquila från Taur.se

Tyglar Karlslund från Hestbolaget.se

Träns, ett OS beställt från Hogstaridsport.com, 2 st stübben från Karin Åberg

Bett, Sprenger Dynamic från hogsta ridsport, globus odelat Kimblewick, globus odelat m fasta ringar emmi.se och hackamore från markus.ridakademi.se

Täcken, Hansbo tror jag det är från granngården, boett, bucas frtab.se har billiga bucastäcken

Grimmor, transportskydd, borstar, ryktväska sånt som ändå är lite slit och släng som byts ut ofta är från hööks.

Hjälm, hemma en billig från lillhästen, tävling en JW köpt på samma ridsportbutik inne i sthlm som jag inte minns vad den heter

Kavaj, en pikeur epsom och en kingsland dressyr, börjes i bålsta har väldigt mkt kingsland grejer och ofta rea ;)

Stövlar, mountain horse venice köpta på hoppla.se

Ridbyxor, strumpor, jackor, tröjor, handskar mm brukar bara bli billiga från typ hööks det är sånt som slits ut och byts ut rätt ofta ändå.

Börjes är bäst när det gäller foder, allt är hälften så billigt som på granngården :P men det gäller ju att man har ett börjes inte alls för långt ifrån

Pannband från charlies, catago och wist design.

thicha
0

Försöker värna om miljön osv så de som går och man hittar köper jag begagnat. Gärna mkt i läder så man får det sådär mjukt o fint, Tycker det är så jobbigt när det är stelt =)

Till mej själv så har jag hittat rätt mkt ny begagnat vilket är toppen fast jag älskar ju att gå i butiker om man får lite tid över.

Zorrbert
2

Jag köper också en hel del begagnat, tradera och islandstillbehör köpes/säljes/bytes på facebook är toppen till att både köpa och sälja

Killen
0

Av mina grejer är nog 50% från Agersta . Resten är spridda mellan olika som fakur/wow/Karin Åberg/Hööks /Horze /city gross /Börjes å begagnat

kissmekate.blogg.se

kvekki
0

Jag köper där det är REA ;) Inte jätteofta på nätet men det händer om det är bra pris.

Men mest i klädesväg kommer nog från Svensk Ridsport -våran lokala butik.

Prylar till stallet kör jag på Börjes (vi har en av de två butikerna typ 2mil hemifrån!)

Annars köps en del på mässor, både Eurohorse och SM/NM/VM för islandshästar. Där hittar man fynden på märkeskläder!

Maja
0

Jag själv köper från lite olika ställen, men mina favoriter är helt klart:

http://www.ninashastohund.se

http://www.hestbolaget.se

http://www.emmi.se

[jobe9090]
0

Börjes, Hööks, Emmi, Horze, MyOne, Horsemeup och Hästtema. Jag gillar egentligen inte Horsemeup eftersom de har långa leveranstider, ALLTID det jag ska ha slut på lager (slår aldrig fel), men det är den enda butiken med bra och brett utbud och vissa produkter jag använder hittar jag bara där.

panini
0

Granngården och Hööks. Något smått på Börjes.

Silvercore
0

Jag köper all min utrustning på antingen Hööks eller Sharpman, bor nära Stenholmens islandshästcenter också så där finns bra islandshästutrustning. Skulle förmodligen handla med på nätet om jag var bekväm nog med det ^^ Föredrar att kunna pröva och hålla i sakerna innan jag köper dem.