Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettbilder-och-filmer
Läst 9003 ggr
Zinoida
1

Bilder - Gulbruna hästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte kolla om någon har bilder på gulbruna föl och sen hur dom ser ut som vuxna, gärna både sommar och vinter bilder.

Har köpt ett föl på Island som är gulbrunt, men är så nyfiken på hur färgen kommer bli…

Min kille här i Sverige är, som jag skrev i Färger-tråden Silvergulbrun, reggad som mörk moldott (buckskin dark) med silverman och svans. Och när han var liten var han ganska mörk, men nu är han helt klart ljust gulbrun. Ska se om jag kan hitta en fölbild på honom… Färska bilder hittar ni här: idisen.pixbox.se

Bifogad bild är på fölet jag köpt, tror ni han kommer bli ljus eller mörk gulbrun, kan han bli svart eller brun eller hittar ni rent av något tecken på att han kan komma att skimla av?

Powderpuff, har du nån bild på ditt oerhört vackra sto från när hon var föl får du hemskt gärna trycka in det här så att jag får kika!

Zinoida
0

En till bild på nya fölet, när han är alldeles ny :)

Zinoida
0

Här är en bild på min kille här hemma när han var liten

powderpuff
0

Tyvärr har jag inga bilder från de min gulbruna är liten så där kan jag inte hjälpa dig.

De var snäll skrivet om henne jag tackar och bugar Glad

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Alex
0

Svårt att säga hur mörk han kommer bli, men jätteljus lär han ju inte bli i alla fall. Är pappan skimmel? Antar att mamman är fuxen på bild nr. 2..?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

740tjejen
0

Hej har bild på en vuxen häst. dock ingen Islandshäst som är gulbrun Bork på norska eftersom jag ska hämta henne i Norge. Hon är kallblodstravare.

Zinoida
0

#4 Pappan är svart, mamman är fuxen på bilden.

Alex
0

#6 Gulsvart i så fall då, antar jag? Skimmel är i alla fall uteslutet att fölet blir, för då måste en förälder vara skimmel för att det ska gå. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zinoida
0

Nu tror jag att det blev ihop blandat, det andra fölet jag köpte hade den svarta pappan.

Detta fölets pappa är reggad som:

Ljósmoldvindóttur, skjóttur með ál og móbrún augu / Vindóttur/mold- pinto

Hur man nu ska översätta det till svenska…. Testar bifoga en bild på honom.

Alex
0

#8 Silvergulbrunskäck får jag den texten till.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zinoida
0

#9 Ja, det stämmer nog :)

Fick WF numren idag, han blev reggad som ljus moldott, får se om han fortsätter vara det…. :P

Zinoida
0

Fanns det ingen mer som hade lite bilder att dela med sig av?Flört

Taktur
0

För tillfället den bild jag har på min gamla häst Taktur, brunblack

Alex
0

Jag har inga fölbilder, men bilder på unghästar och vuxna gulbruna, om det är intressant?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zinoida
0

Absolut intressant om du vill dela med dig, har ju som sagt bara min "gamla" kille att jämföra med och han har ju en lite annorlunda gulbrun variant :)

Alex
0

Inte världens bästa bild, men här är det två gulbruna med i alla fall, med liknande nyans.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

En ljus gulbrun, ett år gammal. Blev lite mörkare som äldre.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zinoida
0

Tror inte han blir så ljus som den nedre (fantastisk färg!). Här är ett sto med ljus färg som jag gärna skulle köpa om jag hade haft råd…

Zinoida
0

Och här är en annan bild jag stulit, på en mörk hingst. Jag gissar själv att min lilla kille kommer hamna nånstans där emellan färgmässigt… Vad tror ni?

Zinoida
0

Här kommer en ny bild på honom

Zabbio
0

Solon är gulbrun enligt passet iaf. Samma färg sen han vasr 1,5 år. Är 3 nu.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zinoida
0

Solon skulle jag nog kalla vitblack själv (tur att man inte är id-kontrollant :P), har han ål? Fast jag vet att vitblacka och ljusa gulbruna har samma färgkod, trots att det kan vara en enorm skillnad på färg. På WF är min fölis reggad som ljosmoldottur, så dom verkar ju tro att han kommer bli en ljusare variant iaf :P

Han (Solon) är superfin förresten! Hur stor är han?

Zabbio
0

#21 Jo, kom väl fram till vitblack här på forumet när jag köpt honom.. :3 Han har ål, svarta örontippar och hade även lite ränder på benen när han kom.

Vet inte exakt hur hg han är. 135 kanske..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Sakkara
0

Haha vilken liten sötnos du har köpt! Jag skickar med en bild på min kille som står på Island. Han är bork/gulbrun skäck. Men han ser ganska vit ut med all den där långa pälsen. Jag skickar dom i ålders ordning. Dock är han nog ganska skitig på den första ;P

Sakkara
0

Här kommer nästa

Sakkara
0
Sakkara
0

Det här är den senaste, bara någon vecka sen. Det är skillnad speciellt på teckningen i ansiktet men också beroende på om det är vinter eller sommar. Oavsett tror jag han blir toppenfin ditt lilla knytte :)

Zinoida
0

Åh, vad fin han var!!! Jag fick för mig att det var en fölis född -10 du hade köpt, men den där är ju äldre :D

Ja, teckningen i ansiktet blir ju supermörk på vintern på min jag har här hemma också, lägger in en bild på honom där det syns ganska bra. På sommaren försvinner det mörka helt och hållet, han är nästan vit där då.

Sakkara
0

Ja du förstår att jag var tvungen att köpa honom ;P

Ja han är en ganska stor kille, han är född -09 och medelstor till storleken. Han ser så snäll ut! :) ska bli spännande att se vad han har för färg på riktigt sen :P. Tycker det ser så roligt ut med den gråa pälsen på kroppen. En kompis sa att han ser ut som en korsning mellan get och häst haha :P

PennyL
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är en bild på min gulbruna, dock med en massa vinterpäls!

Zinoida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#29 Vilken fining! Du har inga sommarbilder och/eller bilder på hur såg ut som liten?

PugBull
0

Här är foton på min gulbruna Hera <3 som föl och som vuxen, vinter och sommarpäls :) Föl bilden har hennes uppfödare tagit :)

PugBull
0

Hera sensommar/höst päls :)

PugBull
0

Hera tidig vår / tidig sommar päls :)

PugBull
0

Hera i sin vackra vinterskrud :)

PugBull
0

och sista i vinter/tidig vår päls :)