Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett13-sajten
Läst 2737 ggr
Maja
0

Hösttävling 2013

Nu när hösten är här så kände jag att det var dags för en hösttävling! Besvara 10 islandshästrelaterade frågor samt gissa rätt (eller så nära det går) i utslagsfrågan så kan du vinna fina priser!

Tävlingen består av 10 stycken frågor. Då vi enbart kan utse en vinnare så har vi även valt att ta med en utslagsfråga för dem som får flest rätt (så länge det är fler än en medlem). Där gäller det att gissa och komma så nära rätt svar som möjligt.

Du deltar genom att skicka dina svar i ett PM till mig. Tävlingen pågår till och med den fredagen den 25 oktober kl. 23.59. Observera att du måste vara medlem på sajten Islandshäst iFokus för att kunna delta.

Vinnaren av tävlingen får ett par vita skyddsboots och en reflexväst.

Har ni frågor eller funderingar skickar ni dessa i ett PM till mig eller Alex (medarbetare).

1. VM 2013 hölls i Berlin. Vart kommer VM 2015 arrangeras? Vi vill ha både land och ort.

2. Vilken färg har hästen på bilden nedanför?

Bild tagen under SM 2013

3. Topphingsten Mídas frá Kaldbak har under den senaste perioden tränats och tävlats av Nina Keskitalo. För några veckor sedan stod det klart att han kommer att flyttas till en annan topptränare. Vem är den nya tränaren?

4. Vilken svensk gård blev korad till ”Årets Avlare 2012”?

5. Vilken gångart har hästen på bilden nedanför?

Bild tagen under SM 2013

6. Magnús Skúlason och Hraunar frá Efri-Rauðalæk vann femgångsfinalen under SM 2013. Vilken poäng fick dem?

7. Jóhann Skúlason blev belönad med 10 poäng från alla domare för den ökade tölten i T1-finalen på VM i Berlin 2013. Vilken häst red han?

8. Fuxhingsten Mozart från Sundsberg är en av de högst bedömda hingstarna vi har i Sverige. Vem är han efter?

Mozart från Sundsberg under SM 2013

9. Vad heter SIFs vice ordförande?

10. Vi publicerade tidigare i år en artikel om hur det går till att exportera en islandshäst från Island till Sverige. I artikeln finns det fem stycken videoklipp som visar hela resan. Vad heter hingsten som artikeln och videoklippen handlar om?

Utslagsfråga: Hur hög BLUP har hästen på bilden nedanför?

Vilken BLUP har hästen?

Lycka till!

Inlägget är låst för nya kommentarer