Draupnir smart
Hallå!
Är det någon som har erfarenhet av draupnir's förhållandevis billiga sadel "Smart", med utbytbara koppjärn?
Är främst intresserad av hur lång anläggningsytan är. Den verkar ju bara finnas i 17,5'', men ytan mot hästen verkar ju kunna skilja sig från olika märken samt hur bossorna är utformade…
Mamma och jag köpte varsin i januari, mamma köpte en dubbelkåpad och har varit jätte nöjd med sin och jag med som lånat den eftersom jag inte haft någon egen…
Jag skulle ha en brun enjekkåpad så jag fick vänta väldigt länge innan jag fick hem den, när den väl kom var den annorlunda sydd så den passade inte så som mammas gjorde, ett nytt koppjärn beställdes och jag fick vänta flera veckor till när det äntligen kom var det felgjort så då fick jag vänta säkert en månad till på att de skulle tillverka ett till. När jag äntligen fick sadeln i mindre bomvidd hade jag den bara några veckor innan den gick sönder eftersom den var tokigt konstruerad mellan bossan och kåpan, andra sadlar var ihopsydda där men den här satt bara ihop på två ställen där nere och där uppe. Efter allt detta strul fick jag reklamera den.
Under tiden av all väntan fick jag låna en Hrafn Di flex istället och den var jag jätte nöjd med.
Dubbelkåpan var bättre gjord och den har jag varit nöjd med, men eftersom det varit så mkt strul skulle jag inte våga beställa en draupnir igen. Säkert är den dyrare varianten bättre.
Nu har jag beställt en Hrafn DI flex, jag tycker den var väldigt skön och har hört mkt bra om den. Har du tur är det fortfarande kampanj hos hestbolaget där den såldes för 12250, ord pris är 17000.