Tillridning
Är det någon här som har lämnat in sin häst på tillridning? Jag funderar på om jag skulle göra det.. Någon som har bra erfarenheter i så fall? Tycker att Vignir rider sina hästar så bra, nån som lämnat sin häst hos han?
Ingen? Ingen som hört nån bra heller?
Jag har själv inte lämnat iväg någon häst på tillridning, men däremot har både jag och flera av mina vänner haft ett gäng hästar som har skickats till mig/oss. Det har varit allt från hästar som har svårt för tölten, stressiga/spända hästar som behöver lugnas ner, hästar som behöver träna galoppen, hästar som behöver allmän träning och flera andra anledningar. Det är ett utmärkt sätt att få hjälp med taktproblem eller liknande som du känner att du själv inte kan klara av att lösa eller inte kan ta hjälp av tränare för.
Tyvärr har jag ingen bekant som har lämnat häst hos Vignir, så det kan jag inte säga mycket om!
Okej! Tack för svaret. :) Jag vill gärna lämna honom till någon elit tävlingsryttare. :)
#3 - Det låter som en bra idé! Lycka till med att hitta någon, ska fundera på om jag kan komma på någon annan… Antar att du vill ha någon som inte bor allt på tok för långt bort. :)
Vart bor du? och ska det vara en av värsting värstingarna eller vad är kriterierna?
Jag bor i Arboga så någonstans i Mellansverige vore ju nåt. :) Ja visst vore det kul med någon riktig stjärna. Men om du har tips på en bra "okänd" så let me know. :)
jag ;) Nä men jag skoja bara jag har inte alls tid även om jag har kompetensen och gärna skulle vilja, pluggar och jobbar och har nog med mina egna hästar som är i träning just nu… :/
Men här så har du lista över tränare, vart dom finns och vilka utbildningar dom har http://www.icelandichorse.se/Utbildning/Lista%C3%B6vertr%C3%A4nareoinstrukt%C3%B6rer.aspx
Sen kan du ju gå in och kolla på tävlingsresultat från stora tävlingar och resultat från avelsbedömningar och se vilka som har fått bra resultat där.
Finns många duktiga, men det finns också några som jag inte skulle rekommendera eftersom dom är lite väl hårdhänta i sin ridstil…
Men om du vet någon speciell du undrar över kan du bara PMa mig och fråga om vad jag tycker om den, jag vet en hel del om tränarna :)