Veterinärbesiktning?
Vad jag förstått behöver man inte ha veterinärbesiktning på en tävling där en resultatlista inte fins. Alltså på tex en tävling utan finaler. Men om man både har femgång OCH finaler så lär det ju vara ett krav på besiktning innan start, eller har jag fel? Tänkte nämligen på det när jag tävlade förra veckan då dom saknade det och hade både femgång samt finaler…

Skumt, trodde att passekepage alltid behövde vetbesiktiga. Dock på den jag ska på i morgon har ingen fast de ha f2, men det är en inoff
kissmekate.blogg.se
Men gäller det även inofficiella tävlingar?
Jag såg tyvärr flera hästar på just den tävlingen som jag inte hade låtit starta som veterinär. En häst skickade ju till och med domarna ut från banan för att han var halt…

#2 ingen aning, men de hade ingen vetbesiktning idag fast de hade f2. Oj, att ryttaren inte märkte att hästen var halt! Min lokala klubb(stormur) , de har ju alltid vetbesiktning för samtliga ekipage på tävlingar , bra tycker jag!
kissmekate.blogg.se
#3 - Hm, jaha, ja, det borde de ju ha haft tycker jag!
Ja, jag vet att det var flera (bl.a. jag) som reagerade på att han inte såg okej ut på framridningen (jag känner hästen sedan tidigare). Även om han inte var totalt superjättehalt så var det i alla fall lite störningar i rörelsemönstret.