Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 913 ggr
ewelines
0

OK pris?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Tycker ni att 21 000 kr är ett rimligt pris (för mycket/för lite/lagom?) för en islänning utan stam, valack, 12 år, full frisk, inriden och fin ridhäst men inte speciellt vidare utbildad, 4 gångare, mest riden i skog och mark men har potential? 2 sadlar (inget märkvärdigt) och ett träns följer med.

Jag ska sälja min valack här nu till hans fodervärd där han har det kanon bra och känner mig himla osäker på vad jag ska sätta för pris/han har för värde. 

Så personliga åsikter etc kring priset tack! :-)

PugBull
0

Beror ju på hur man är, hemmet är ju väldigt viktigt tycker jag! 21.000kr hade jag absolut betalat om jag tyckte om hästen, mindre tycker jag inte du ska ta! Han är ju ändå frisk trevlig (låter det som) och i sina bästa år!!!

[Moa-]
0

Inga exem eller dylikt? Hur är gångarterna?

Spontant är 21 000 kr något i lägre prisklassen (lite beroende på svar ovan), däremot kan det vara ett rimligt pris gentemot en etablerad fodervärd där allt fungerar…

ewelines
0

#1 #2 Tack för svar! Han är fullt frisk, inga eksem eller fång. Trevlig på alla sätt både att hantera från mark och rygg. Fina gångarter och trevlig kropps modell. Precis som #2 menar, så är han på plats redan och trivs kanon så det är väl lite anpassat efter det med :-) Tack igen för svar!

Killen
0

#0 hur menar du utan stam? Ej reg i SIF , eller bara inga märkvärdiga föräldrar? Om ej reg i SIF är priset ok, om reg i SIF är priset ganska lågt (fast ibland är ju ett bra hem viktigare är priset).

kissmekate.blogg.se