Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 3213 ggr
Maja
0

Färgmatchning?

Hur viktigt är det för er att all utrustning matchar rent färgmässigt? Eller blandar ni alla färger? Har ni någon speciell färg som ni försöker hålla er till?

[tlundegard]
1

Svart och ganska basiska färger, helst så enkelt och lite detaljer som möjligt :)

emmasundman
0

Gillar när det är enkelt. Själv gillar jag svart/grått. Kanske någon färgdetalj ibland. 

Vid tävling har jag oftast svart/vitt

jagga-ewe
0

Jag gillar färg, tyvärr passar inte min lilla märr i de färger jag tycker bäst om. Så jag köper faktiskt en hel del cerice och starkrosa, som hon blir jättesnygg i, fastän jag inte gillar färgen själv. Min egen utrustning är däremot mestadels svart och grön. Jag älskar grönt och turkos, men de färgerna funkar inte på Sólbrá som sagt.

Kanske bäst att tillägga att jag bara köpt en rosa grimma och letar efter ett schabrak i den rätta färgen. Sadel och träns är svart skinn. Men reflexer får gärna va i rosa nu när det finns, kul att bryta mot alla andras gula reflexer. Fast jag har beställt gult reflexschabrak, det hittade jag inget i rosa som jag gillade. Funktion i första hand.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

selfrejection
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänker egentligen inte på att matcha, men eftersom jag gillar lila så är det mesta lila. Sadel och träns är svarta och sen gillar jag silver i den kombinationen. Så så länge en annan färg går ihop med allt det lila får den också vara med :)

PugBull
0

Har ingen direkt favorit färg, utan gillar det mitt sto passar bäst i :) hon passar bäst i kalla färger på sommar och vinter då hon är vit/grå (ljust gulbrun) men varmare jordnära färger på vår/höst när hon är mer Gulbrun ;) men svart läder funkar ju alltid!

Zorrbert
0

Jag har rejäla tvångstankar haha, riktig nörd. Man får inte blanda brunt och svart läder och man får inte blanda silver och mässingsspännen då blir jag riktigt tokig :P jag till och med matchar ihop mammas och inackorderingens utrustning så att det matchar så störd är jag haha ;)

Jag sålde precis alla mina saker med mässingsspännen bara för att jag blev tokig på att alla bett jag ville ha inte fanns i mässing, allt eller inget haha.

Tänker även på att det inte ska vara het galet på mina kläder och schabrak även om jag inte kör liksom outfit där allt passar med varandra. Men jag vill inte ha rött schabrak, rosa byxor och orange tröja tex.

thicha
1

matchar ihop de som jag tycker mina hästar passar bäst i, min silversvarta har svart sadel o träns o gärna med schabrak som går i färg med hans man o svans. Min skäck har ljus kalvskinns brun sadel o träns som påminnder om hennes ljus bruna färg.med någon matchande schabrak färg till. Tycker att man som ekipage ska se prydligt ut även som man rider på ridbanan hemma.

Killen
0

Jag matchar bara att bettet och spännena på träns/tyglar är samma. Å färget på lädret (träns/sadeln ) är samma. Å helst stigbyglarna samma som spännena. Jag kör silver nu, hade mässing förut , så har träns och fins nosgrimmor i mässing, använder aldrig men känner att man får ju inget för beg utrustning så får väl ha kvar dem som in case of man byter i framtiden , alla andra går sönder osv…

kissmekate.blogg.se

kvekki
1

Jag bryr mig inte jättemycket om läderfärg och silver/mässing när det gäller bett v/s träns eller träns v/s stigbyglar/sadelspännen. Det blir väl extremt rent ekonomiskt…

Men färger gillar jag att matcha! Vilken färg beror på vilken häst, och det händer visst ibland att jag går in o byter kläder mellan de olika hästarnas träningspass eftersom jag ju inte kan ha rosa tröja när jag sitter på fuxen 🤪

Men i de fall där jag inte rider min fux eller de dagar när jag inte bryr mig så har jag i princip alltid cerise eller mörklila. Fuxen han har dock vitt/rött/blått

[jobe9090]
0

Jag försöker hålla mig till en färgskala, just nu kör jag på beige, brunt etc. Men har även lite blått i olika nyanser. 😃

elizl
0

Har lite väl mycket tvångstankar angående det för mitt eget bästa. Dumt nog valde jag kombinationen brunt läder med silverspännen, vilket verkar vara de svåraste tränsen att få tag i. Är på jakt efter ett brunt träns med engelsk nosgrimma och silverspännen, förmodligen får jag "blinga" det själv med pärlor eller strass eftersom marknaden är så smal på den fronten. Schabrak kör jag för tillfället mest mörkblått/mörkgrönt/brunt, men funderar på att slå till på mer knalliga färger då min svarta kille borde klä i det mesta. Orange eller Turkos, kanske? :)

Killen
4

En viktig sak att matcha är min å hästens hårfärg 😝

kissmekate.blogg.se

Maja
0

#12 - Haha, så om du hade köpt en svar häst så hade du färgat håret svart? Lustigt om du hade köpt en skäck!😂

Killen
0

#13 yes!!! 😜 Tur att han inte är skäck! Hehe

kissmekate.blogg.se

selfrejection
1

#12 Det där brukar uppstå utan att ägarna egentligen tänker efter. Vi fotograferade bilder på privathästarna i ett stall för några år sen, porträtt med häst och ägare. Efteråt insåg jag att nästan alla ägarna hade samma hårfärg som sin häst, även jag själv :)

Flipi
0

Jag har rött på min fux som är jättesnyggt! Inte för att det är riktigt färg-matchning jag tycker är viktigt i livet men…;)

Mvh //Stina