Min häst Röskva ♥
Hejhej! Tänkte berätta lite om min islandshäst Röskva.
Röskva är en 9 årig islandshäst som äälskar att hoppa och rida långa ute ritter. Jag köpte henne i februari och och då haft henne i 7 månader. Vi har verkligen klickat med varandra. Jag säger ofta ''Gud vad jag är glad att vi köpte Röskva''
Som ni kanske vet så sägs det att islandshästar inte kan hoppa. Men självklart kan dom det. Mitt och Röskvas rekord är 70 cm.
Är det någon av er som har en islandshäst som gillar att hoppa?
Berätta lite om era islandshästar..
(Dock inte 70 cm på bilden)
Gladur"
:)
Vad kul, vilka fina hopphästar ni har allihopa! 🙂
Jag håller mig helst av allt på marken med hästarna (mest på grund av att jag själv inte är så hoppintresserad), men något skutt över en stock i skogen kan jag ta då och då!
Min häst är rätt duktig på att hoppa faktiskt :) jag var hoppryttare innan jag började med islandshästar, men nu är det mer på skoj ibland då vi satsar mest på gångarterna. Men han är duktig i somras hoppade vi en hel terrängbana och då och då hoppar vi banor när vi lånar ridskolans padock och det står hinder framme :)
Och ni som känner igen mig ja det är Vallen ;) jag visste inte hur man fick tillbaka sitt konto och jag kikar in här ibland, jag erkänner :P
Vilka fina och duktiga hästar ni har allihopa!
Så roligt att få se dom 😉
Hej
Hur tränar du henne för att hoppa eller var det bara "medfött"? Hon ser ut att ha ganska bra teknik nämligen.
Moniquen