Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 615 ggr
Uss
0

Täcke när det regnar

Om det ösregnar när du precis ska gå ut till stallet för att släppa ut hästarna, hur tänker ni då? Jag har två eksemhästar och de behöver verkligen sina täcken, men det finns inte den impregnering i världen som står emot det regn som nyss var. Så fort det håller upp kommer knotten, men om det regnar länge så kommer ju hästarna att bli genomblöta och ta längre tid att torka upp pga täcket. Och det känns inte snällt att ta på en eksemhuva heller… Hur skulle ni göra och varför? Skulle ni släppa dem nakna, ta på regntäcke i stället eller skulle ni ändå ta på eksemtäcket? Hur skulle ni göra med huvan? Moderator; flytta gärna inlägget om jag valt fel "grupp"!

selfrejection
0

Om det regnar väldigt mycket brukar jag ta på att tunt regntäcke ovanpå eksemtäcket faktiskt, men bara om någon i stallet kan ta av det när det slutar regna. Jag bor en mil från stallet och känner att det bli för jobbigt att åka fram och tillbaka bara för det, då får han hellre bli blöt. Jag tar på huvan ändå, när det väl slutar regna brukar täcket och huvan, och hästen torka rätt fort ändå.

Uss
0

Jag tänker mer på om det regnar "in" i huvan o hur bra de ser då ;D men jag är nog bara nojig - jag brukar vara det ^^ Har aldrig tänkt på att man kan lägga ett regntäcke ovanpå - en bra idé, tack!