Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1863 ggr
PennyScarlett
0

Islandsklubbar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Ja, vilka klubbar finns i västra götaland? Har äntligen fått hem min fina Glama från Disavang som jag vill tävla med i framtiden, men jag har ingen/inga att dela detta med eller prata om henne med. Jag känner inga andra som håller på med islandshästar och hade velat ha lite gemenskap och lite kompisar :) 

Har försökt att prata med mamma om Glama och mina framtidsplaner för henne, men får inte riktigt någon respons och min pappa avskyr hästar. :/ Hade som sagt varit roligt att ha någon att dela den här upplevelsen då jag aldrig tävlat innan och aldrig ägt en unghäst i hela mitt liv…så allt är helt nytt för mig.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

jagga-ewe
0

Frigg är lokala klubben för Skaraborg. Tyvärr inte så jätteaktiv, uppfattar jag det som.

Sen har du Fákur i Boråstrakten, Gauti i Gbg/Lerum, Jór i Mark, och Kongur i Göteborgstrakten. Dessa vet jag inget om. Lista över alla klubbar hittar du på SIF's sida.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

kvekki
0

Jag är med i Djarfur, vilket är i Norra Halland/Göteborg. Där finns även klubben Vaengur.

[tlundegard]
0

Håller inte landi till på säve?

Uss
0

Jo, Landi har en del tävlingar på Säve och en del på Dirhuvud. Många
 medlemmar är från Uddevallahållet. Men TS bor i Svenljunga (kollade hennes Avatar eller vad det heter), så det är kanske närmare till Stigandi (Alingsås)