Var köpa Trush Buster?
Hittade på hööks men det är inte samma flaska med gula etiketten. Har googlat men hittar de bara utomlands. Vet någon här kanske?
Jag brukade köpa på Granngården tidigare, men när jag frågade dom sa de att de inte skulle sälja den längre och ersatt den med andra produkter. Varför uppfattade jag inte riktigt. Vi fick använda andra produkter tills hovarna blev bra igen.
okej, då kanske man får köpa den utomlands ifrån då innan den blir förbjuden här i sverige.
Sökte på produkten, det jag fick fram på Google var att den är cancerframkallande och väldigt giftig. Kanske finns en (klok) anledning till att den inte säljs i Sverige??
Trushbuster blev förbjudet att använda förra året pga giftighet, enl min hovslagare.
Okej kanske därav förklaringen till av hovslagaren använde medlet och sen skulle jag göra rent själv med väteperoxid.. hmmm….
Thrushbuster är nekrotiskt vilket betyder att det dödar frisk vävnad. Alltså INTE något man vill använda på sin hästs hovar… Det finns mycket bättre medel om man måste behandla rötor…