Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 927 ggr
elizl
0

Tillfällig sadel?

Hej!

Jag har fått förmånen att låna hem hem häst på prov i en månad, innan jag bestämmer mig för att köpa honom eller inte.

Mitt "problem" är att ingen utrsutning följer med, och jag vill ju inte gärna prova ut och köpa en dyr sadel till en häst jag i värsta fall inte kommer behålla. Självklart hoppas jag på att det kommer fungera bra mellan mig och hästen, och då kommer jag absolut inte snåla in på en sadel som sitter bra! :)

De alternativ jag kan komma på är följande;

1.) Har två sadlar till låns, hoppas på att någon av dem passar hyfsat.

2.) Rida barbacka (känns inte helt optimalt på en ny och lite grön häst)

3.) Rida med barbackagjord…? Har ingen erfarenhet av dessa, men har hört att de kan ge punkttryck på manken, och det känns ju inte bättre än att rida med en sadel som klämmer åt.

Har ni några tankar och funderingar på hur jag skulle kunna lösa detta? Vad hade ni gjort?

Killen
0

Köp en billig bomlös, finns billiga beg.

kissmekate.blogg.se

[jobe9090]
0

Jag hade köpt en billig "slit-och-släng"-sadel för en tusenlapp eller två, jag har t.ex. en Wintec Cair 500 (luftstoppad) med utbytbara koppjärn till salu om det kan vara intressant? Det är en svart dressyrsadel i syntet som passar många hästar och har kort anläggningsyta så de ligger även bra på kortryggade islandshästar. Tänkte ta 1500 för den (köpte den beg. för 2000 för två månader sen och den har använts flitigt).