Annons:
Etikettträning
Läst 1240 ggr
IsisMylla
2016-01-16 09:17

westernridning ?

Hej när jag täckte böra träna med min islänning i westernridning men hört så många säga att man inte ska göra nått anta är gångart med islänning. 

Så började bli osäker om det är sant eller kan man använda islänningar till allt som vanlig hästar ?

Annons:
jagga-ewe
2016-01-16 14:06
#1

Det klart du kan göra annat än gångarter med isisar oxo. Sen om du kan få några tävlingsmässiga framgångar med en isis i western låter jag vara osagt. Jag vet för lite om western för det. Men rent generellt är en islänning bara en häst med anlag för fler gångarter. Det finns de som tävlar hoppning med isis, jag har sett en tjej hoppa metern med sin islänning. Sen finns det andra isisar som inte alls fattar idén med hoppning. Precis som bland alla andra raser.

Kom just på, Trail är väl en westerngren? Det har jag hört flera som rider med sina islänningar. Sen finns ju TREC som inte är helt olikt, där är det vanligt med islänningar. Så visst bör det gå bra att rida western med islänning!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

IsisMylla
2016-01-18 21:49
#2

Tack för svaret,  Ja trail är en del inom western dock tänkte jag försöka barrel race men kommer inte tävla då min islänning inte är rätt häst för att tävla eller jag heller för den delen

oddahviing
2016-01-18 22:18
#3

Testa, ibland blir man förvånad =) Barrel race ser så kul ut.

'-Headlights on the highway-'

Upp till toppen
Annons: