Annons:
Etikettallmänt
Läst 1043 ggr
Maja
2015-02-22 08:44

Varför köpte du din häst?

Hur kommer det sig att du köpte just din häst? Vad var det som tilltalade?

Var det kanske så att du fick köpa loss medryttarhästen? Köpte av en kompis? "Kärlek vid första ögonkastet" på bilden på annonsen? Stamen?

Annons:
Zorrbert
2015-02-22 17:10
#1

Kände uppfödaren som kontaktade mig och sa att han hade en häst som skulle passa mig. Jag tackade först nej för jag tänkte att jag inte hade råd med en sån fin häst.

Sen dök en annons upp på samma häst och det stod att man kunde få låna hästen om man var en duktig tävlingsryttare och att det gick att dela upp betalningen osv. Då ringde jag och sa att det gick att ordna om jag fick lite tid på mig. 

 Fick se film från avelsbedömningen, lite bilder och kollade stammen i worldfengur. Ett par månader senare hämtade jag honom på flygplatsen i norrköping :)

Jag hann inte träffa honom innan och det var lite bråttom för det var flera intresserade när jag väl bestämde mig för att jag ville ha honom.

Nu är jag väldigt glad att jag vågade köpa honom för jag är mer än nöjd :)

Pia-Lena
2015-03-09 19:42
#2

Álfur träffade jag när jag egentligen skulle fota föl hos en bekant. Han ställde sig framför mig hela tiden vilket omöjliggjorde fotografering av någon annan häst. Hans öron var så mysiga så det slutade med att jag köpte honom. Jag skulle inte köpa häst. Odinn dök upp när jag för skojs skull kollade annonser på Hästnet, han var 2 månader och fruktansvärt söt, blickade rakt in i kameran. Fastnade för honom direkt, besöket var bara en formalitet, visste redan att jag ville ha honom. Fick dock vänta några månader innan jag fick ta med honom hem.

hästtoken
2015-12-04 17:37
#3

Isak köpte jag för att min förra häst dog i kolik och du ville jag såklart ha en ny efter ett tag. Det var ungefär kärlek vid första ögonkastet. Han är fruktansvärt lik min förra häst. Isabels ungefär lika stor långa smala ben och en stor mage. När jag skulle provrida honom så var han väldigt seg och jag var inte intresserad av honom. Men jag åkte och provred honom igen. Och då var han underbar. Efter de provred vi honom igen och då blev det så att vi köpte honom!

Upp till toppen
Annons: