Annons:
Etikettallmänt
Läst 1514 ggr
philippazon
11/22/14, 10:17 AM

Sport ponnyer, isis fakta och nyfiken

Hej. Jag är ny här på islanshäst iFokus men jag trivs redan 🙂 Jag har ridit islänning en gång innan, och det var så himla kul, nog bland det bästa jag gjort i mitt liv, därfö önskar jag mer än något annat att i sommar får jag och min mamma som som ägare till en islandshäst. Nu är jag trött på alla som tjatar om sina SM ponnyer som är sportigare än usain bolt och hoppar högre än vad world trade center är högt, nej nu vill jag ut i skogen och mysa 😉

Okej, nu till vad jag egentligen kom hit för att fråga. Någon som vet en bra artikel här på isis i fokus? Eller någon bra hemsida med fakta om islandshästar?

Lägg gärna in bilder på er och era islandshästar och berätta vad ni älskar med just islänningar 😍 (nyyyyyfiiiiken)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Annons:
Maja
11/22/14, 11:19 AM
#1

Hej och vad kul att du har hittat hit! Islandshästen är en underbar ras!

Tja, här inne finns det en hel hög med artiklar kring allt möjligt. Du hittar dem om du klickar på "Artiklar" uppe till vänster. Annars hittar du mycket bra information på http://www.icelandichorse.se och givetvis i alla böcker som finns om islandshästar. 🙂

LeJ
11/23/14, 2:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

#0 Vår Sajtvärd här, Maja, är grymt duktig på att skriva artiklar med bra information, och att hålla koll och lägga ut här vad som händer i islandsvärlden. Så här finns mycket att läsa.🙂

Det allra bästa med islandshästar är deras härliga, stora personligheter tycker jag. De är tuffa, snälla, mysiga, nyfikna och tåliga. Och man kan göra allt med dom, både skogsmulla och träna och tävla. Dom är kanonbra hästar helt enkelt.

Här är mina 2 grabbar Solfager (i grönt täcke) och Fjalar (i snön.)

kvekki
11/24/14, 8:43 AM
#3

Ett tips, just nu finns en tidning "Islandshästmagasinet" i butik, köp den! Den kommer bara ut två ggr per år… Jag älskar islandshästen för deras lynne och storlek! Allt blir så enkelt med kloka stabila hästar i lagom storlek… Jag har samlat på mig fem stycken, något jag egentligen inte alls har tid med, men har vänner som gärna lånar o rider så det går ihop ändå. Jag har på senare tid inte lyckats ladda upp bilder här men besök min blogg http://kveikja.wordpress.com för att se hur dom ser ut.

Maja
11/26/14, 1:27 AM
#4

#2 - Vad söt du är! 🙂

#3 - Konstigt med bilderna, kontakta mig gärna med problemet så ska jag se om det går att lösa! Måste bara säga att jag alltid blir så glad av att se dig och dina hästar! 🙂

Upp till toppen
Annons: