Annons:
Etikettutrustning
Läst 538 ggr
Maja
2014-10-16 06:26

Viktigt med färgmatchning?

Hur viktigt är det för er att matcha utrusning med hästen?

Kan ni rida med brunt träns och svart sadel?

Har ni någon speciell färg till er häst? Till exempel att allting måste vara ljusblått?

Annons:
jagga-ewe
2014-10-16 09:50
#1

Färgmatchning är inte viktigt, det är det inte. Men jag har hellre svarta tyglar till svart huvudlag och svarta stigläder till svart sadel. Sadel o träns har jag i svart, men det är inget krav att det är samma.

Övriga saker är inte så noga egentligen. Men det mesta jag har till lilla märren är starkrosa eftersom hon passar i det. Eller tja, min grimma är rosa (maken vägrar använda den o har en annan grimma…) och jag köpte just ett rosa schabrak. Det gamla schabraket är nån ljus vinröd nyans eller om det är mörk fuxia, jag vet inte… Alla reflexer som sitter på hästen är gula, mest beroende på att jag inte fick tag i nåt rosa reflexschabrak. Hade velat ha rosa reflexer, men vill hellre vara konsekvent. Annars vet jag inte om vi har så mycket mer… Jo, ett grått fleecetäcke, för det var billigt, ingen stor logga och rätt storlek.

Borstar o sånt är av alla tänkbara färger, ingen enhetlighet där inte. =)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Maja
2014-10-16 11:18
#2

#1 - "Eller tja, min grimma är rosa (maken vägrar använda den o har en annan grimma…)"

Hahahahaha, där fick jag mig ett gott skratt! 😃

LeJ
2014-10-17 00:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 Haha, den var bra.😃

Jag gillar också att matcha. Tyvärr har jag en brun ful sadel till min ena häst, så fort jag får råd ska jag skaffa en ny svart, han var ju bara en sommarhäst från början så tog det billigaste då, men så blev han kvar.😮 Annars är hans färg äppelgrönt, han är supersnygg i det.

Min andra häst har bara svart läder som tur är. Annan utrustning är orange och vinröd.

LeJ
2014-10-17 00:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Gick visst bara med en bild åt gången.

Upp till toppen
Annons: