Annons:
Etikettträning
Läst 1059 ggr
[Smultronet Ella]
9/20/14, 12:04 PM

Hoppa islandshäst?

Hejhej! Jag är 12 år, 165 cm lång och väger ca 45-50 kg, är jag för tung för atg hoppa med min islandshäst då? Jag har läst lite på internet, och vissa säger att det är farligt att hoppa med sin islandshäst? Vi hoppar inte så högt, en 20 cm kanske men kommer hon få ont eller så p.g.a det? Hon tycket att det är jätteroligt och springer till hindret och vill hoppa hela tiden, och hon brukar vara lite trög och envis men efter att man hoppat några gånger så blir hon mycket piggare. Hon är 16 år.

Annons:
Wenniz
9/20/14, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag hoppar 85cm just nu med min Islandshäst (vi har såklart tränat under en längre tid) utan problem, jag är då 1,60 och väger 65+kg. Så länge hästen tycker det är kul är det bra att köra på. :) Det är inte farligt att hoppa med en islandshäst, tycker snarare tvärt om, sedan jag har börjat hoppat då och då har han fått mer muskler på bakdelen och tar i mer vilket gynnar hans gångarter mer när han har lärt sig att man kan ta i med bakdelen. :)

Slänger in en bild på 60cm. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Alana82
9/21/14, 12:38 AM
#2

Islandshästar kan hoppa lika väl som andra raser kan, bra för att stärka deras rygg/buk och bak-muskler vilket i sin tur gynnar bärighet och gångarter

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

PennyScarlett
9/21/14, 7:45 PM
#3

Farligt? Det var det löjligaste…alla hästar kan hoppa! :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Upp till toppen
Annons: