Annons:
Etikettannonser
Läst 12965 ggr
Maja
2012-05-19 16:55

Medryttartråden

Här kan både du som letar medryttarhäst och medryttare till din häst annonsera!

Här nedan finns lite förslag på vad din annons kan innehålla.

FÖR DIG SOM SÖKER MEDRYTTARHÄST:

Berätta om dig själv. Hur länge har du ridit? Har du bara ridit på ridskola eller privat? Hur gammal är du? Var bor du? Har du körkort? Vad söker du för häst? Hur mycket är du villig att betala?

FÖR DIG SOM SÖKER MEDRYTTARE:

Berätta lite om hästen. Vem söker du? Hur ska ryttaren vara? Var ligger stallet? Går det att åka kommunalt till stallet, eller måste man ha bil? Ingår det något annat stalljobb än ridning? Kostar det någonting?

Om du vill: Ladda upp en bild på dig själv, när du rider eller en bild på hästen som du söker medryttare till!

Stort lycka till!

  • Redigerat 2022-02-22 09:50 av Niklas
Annons:
brusida
2012-05-21 16:34
#1

Hejsan alla islandshäst älskare! :) Jag heter ida och är 17 år som det ser ut nu så ska jag byta skola och flytta till östersund och undrar ifall om någon här känner någon som vill ha hjälp med hästar (helst islandshästar). Jag har ridit 6 år och älskar verkligen hästar. Jag har även islandshäst vana när jag förut hade en granne med isldandshästar, sen hade ridskolan som jag gick på islandshästar och varit på islandshästridläger. Just nu rider jag western hästar 2-4 dar i veckan. Det är kul att rida wetern med så det spelat ingen roll vad det är för häst, klarar av svårare hästar. Men som sagt så är jag helst intresserad av islandshästar för det är såna underbara djur och jag tycker det är något specielt med dom ^^ Undrar ni något så tveka inte att höra av sig. :) Mvh Ida

Denna kommentar har tagits bort.
[nattfjäril]
2012-06-02 20:21
#3

Jag är en 25-årig tjej som letar efter en ny hästkompis från och med augusti, då min nuvarande medryttarhäst (islandsherre på 27 år) ska få leva ett välförtjänt pensionärsliv i den östgötska skärgården.

Jag har god hästvana, är dock inget ryttaress utan räknar mig till skogsmullarna. Jag söker därför en likasinnad häst. Ridningen är dock inte det viktigaste för mig, utan jag tycker att allt runt omkring är minst lika viktigt och roligt.

Naturligtvis spelar hästens färg ingen roll, men en lite rolig sak att veta kan ju vara att jag tenderar att gå väldigt bra ihop med fuxar med bläs ;)

Hästen ska stå i Stockholmsområdet och kommunala förbindelser måste finnas eftersom jag tyvärr inte har körkort.

Hör av dig om du tror att jag skulle kunna passa ihop med din häst :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annso_
2012-06-24 21:32
#5

Hej! Jag är en snart 20 årig tjej från Sköllersta området som söker efter en islandshäst att rida några dagar i veckan. Har ridit vanlig häst hela mitt liv men senaste året omskolat mig till islandshästar, tränar regelbundet för islandshäst instruktör på privathästar och har även tränat på ridskola..

Ska helst ligga runt kävesta, pålsboda, svennevad så jag måste ta mig med moped, betalar gärna en slant i månaden och hjälper till med stallsysslor.

Jag är inte ute efter "en snäll familjehäst som alla kan rida" jag vet mycket väl att islandshästar är HÄSTAR och behöver ridas och mitt intresse ligger i dressyren så skulle vara kul om du tränar på din häst o att det kommer ut en instruktör till gården, alternativt att instruktören jag rider för nu kan komma ut.

Hör av dig om du har något som kan passa för mig och dig/er

Mvh

yoanna
2012-07-18 14:47
#6

Hej, testar nu att lägga in en annons här och hoppas på det bästa. Saknar att få hålla på med hästar att jag inte längre kan hålla mig Glad

Jag heter ann-marie och är 21år. Bor nu i bålsta men ska snart flytta till sundbyberg.
Nu söker jag en medryttarhäst (islandshäst) i området mellan sundbyberg och bålsta.

Jag har ridit vanlig häst i ca 10år, och haft 2egna ridtravare. Men haft ett uppehåll i ca3år nu, men känner att jag vill börja igen men då inrikta mig på islandshäst istället.
Mitt önskemål på häst är att den ska vara framåt men ej het och snäll att hantera, när det gäller ridning ser jag helst att rida på banan men rider gärna ut också. Att arbeta lite i stallet kan jag tänka mig att göra.

Finner du det här intressant så hoppas jag att du hör av dig så fort du kan Skrattande

Annons:
larssoan
2012-12-11 11:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej Alla!

Jag letar efter någon som kan hjälpa mig med mitt sto 2 dagar i veckan. Gildra är 9-år och 4-gångare. Hon är en bestämd (men aldrig elak) dam som kräver en orädd och lugn men bestämd ryttare. Utöver att hon kan försöka smita undan arbete då och då så är hon en väldigt rolig häst som gör sitt bästa för att alla ska bli nöjda

Mysig att hantera på alla sätt och vis och en superrolig kompis att rida ut och träna med.

På dina dagar så ansvarar du för mockning och höpåsar åt Gildra.

Pris 600

Vi finns i Göteborg på Helgereds Gårdar med busshållplats precis utanför stallet.

Låter det som något för dig så får du gärna höra av dig på 0739519453.

Mvh Annsofie och Gildra

Ulrisa
2013-01-22 12:58
#8

Söker medryttare till min 5 åriga valack. Står i Bengtsfors. På bilden är han tre år gammal.

cabriev
2013-02-08 20:55
#9

Hej! Jag är 21 år och söker medryttarhäst i Göteborgsområdet. :)

Studerar på universitetet och har därför oregelbundna, men väldigt flexibla tider jag kan hjälpa till på. Jag har ridit sen jag var 6 år och ridit islandshäst i 8 år nu. Gick Dille gårds naturbruksgymnasium med inriktning islandshäst och har haft egen häst. På grund av att jag började studera och ekonomin blev skralare fick jag sälja mitt sto, men har sedan dess varit medryttare på olika ställen. 

Jag har inga som helst krav eller önskemål, mer än att det måste finnas kommunala bussförbindelser/gångavstånd från hållplats. Jag saknar helt tävlingsinstinkt och har aldrig tävlat, men rider både skogsmulleridning och mer målinriktad träning. Har regelbundet ridit för instruktörer och gått kurser. Viktigast för mig är att hästen utvecklas så som du som ägare vill. :) 

Verkar det gött? Hör av dig! 
cajsa.broberg@gmail.com

Maja
2013-02-08 23:11
#10

#9 - Kan inlägg #7 vara någonting för dig kanske? :)

Yuuuhanna
2013-02-11 14:23
#11

Hej!
Johanna heter jag och är snart 21år. Söker medryttarhäst i området runt östra Värmland. Vill rida allt från någon enstaka dag då och då till mer regelbundet. Har haft islandshäst i 5-6år, ridit in min egen unghingst, tränat och tävlat lite, men har inte ridit på ett bra tag nu. Har inte så stora krav på hästen, allt är av intresse, allt från att träna mer målinriktat till att bara luffa i skogen. :) (Helst islandshäst, men "vanliga häsar" är också av intresse ;) )
Jag har körkort så det gör med andra ord inget om det inte går några bussar eller dyl. Har ridit både ridskola, varit medryttare, haft foderhästar m.m. Ridit mycket "vanlig häst" men mest islandshästar. Tränat centrerad ridning, lite akademiskt och sånt. :)

Mvh Johanna


lisablohm
2013-05-06 18:42
#12

Hej! Jag heter Lisa Blohm och är 20 år. Söker en medryttarhäst(islandshäst) i området Uppsala. Jag bor i Vattholma har körkort och bil. Jag har ridit av och till sedan jag var liten men har de senaste åren ridit en hel del. Jag har vart med och hjälpt till att rida in unghästar och även hjälpt till med äldre hästar hos min morbror. Jag har även ridit ett flertal terminer på agersta ridskola för vuxna. Jag har bara ridit islandshästar. Jag är en lugn men bestämd ryttare. Jag har inte så höga krav, jag vill rida 1-3 ggr i veckan. Vore så klart bra med tillgång till ridbana men det är inget måste. Är villig att betala en slant men hur mycket beror på vart, hur ofta och så vidare. Jag jobbar mellan 75%-100% på ett KBT behandlingshem för olika psykiska diagnoser.

Hör gärna av dig om det låter intressant

/ Lisa

Lisa.blohm92@gmail.com

emmajensennn
2013-05-17 22:49
#13

Jag söker medryttar häst :)

Jag kan inte längre ha egen häst då jag har flyttat till min pappa, men jag känner att jag gärna skulle vilja fortsätta rida! Ridskolan har jag redan slutat på då det blir för dyrt för oss.

Jag har ridit sedan ung ålder och kan ganska mycket.

Jag fyller 16 år i år, började rida på "riktigt" när jag var ca 8 år.

Ca 170cm lång, väger runt 60kg.

Spelar ingen större roll vad det är för ponny/häst.

Jag har haft ganska vilda och heta hästar så är

van vid sådant. Vi red även in en unghäst för några år sedan.

Har ju även ridit gamla slöa och lugna också.

Vill helst kunna få rida för så billigt pris som möjligt,

då min/vår ekonomi inte är den bästa…

Jag bor utanför Vetlanda, i Holsbybrunn så helst i närheten.

Kan dock inte komma varje dag på veckodagarna.

Är jag medryttare på sommaren också, kommer ni

dock se mig ofta, då är det ju ingen skola eller sånt.

(Du kan även skicka PM här)

Mejla: little_pownii@hotmail.com

nummer kan lämnas ut via mejl.

You can't make a rainbow without a little rain

Annons:
kaninlyckan
2013-05-28 19:58
#14

hej jag heter sanna och är 12år. å nu vill komma ett steg längre i ridningen mm. jag har ridit i ca 5-6 år och har i stort sätt ridit hela mitt liv innan jag började på ridskolan jag bor i bro/kungsängen och vill helst bli medryttare på en islandshäst då jag gick på en ridskola där det typ bara fanns islandshästar jag kan rida 1-4 ggr per vecka och vill helst inte betala mer än 700:-     ( mina föräldrar har gått med på detta så ifråga sätt inte det tack!) har haft en medryttar häst förut men av olika skäl så slutade jag då men vill bli medryttare igen mejl susannabarje@hotmail.se

[ShinoLang]
2013-07-16 12:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej hästägare!
Jag heter Eimi Snell och är en 22-årig kvinna, född och uppvuxen i Hudiksvalls kommun. Söker en häst för ridning på min fritid. Jag har en bra grund av hästerfarenhet, då jag haft häst själv i många år, samt deltagit i kurser i ridning, stallskötsel och ponnytrav i hela uppväxten.
Har även tävlat en del; hoppning, dressyr samt gångartsvisning med Islandshäst.
Första året i gymnasiet gick jag på Dille Gård Naturbruksgymnasium i Krokoms kommun, med inriktning Islandshäst. Har därifrån ett VG i både häst- och stallskötsel samt ridning och körning grundkurs.

Jag har körkort samt tillgång till bil.

Pris: Så billigt som möjligt.

Hör gärna av dig om jag låter intressant, vill veta mer om mig och/eller har ett erbjudande.

Gråstensgatan 6
82530 Iggesund

0738044687

eimisnell@gmail.com

larssoan
2013-08-19 11:00
#16

Göteborg, hisingen.

Söker efter någon som kan hjälpa mig med mitt islandssto 2, ibland 3 dagar i veckan. Du som ryttare måste vara trygg i din egen ridning och bestämd, men aldrig hård eller stressad. Du måste inte ha ridit islandshäst förut, men då ser jag gärna att du rider för vår tränare någon gång ibland. På dina dagar så sköter du även mockning, vatten och höpåsar för Gildra.

Gildra är en rolig häst med en del åsikter om saker och ting ibland men som har hjärtat på rätta stället. Tölten är tyvärr inte klockren än, men på god väg. Hon gillar även att hoppa, så vill du ta ett par skutt då och då så går även det bra.  

Jag vill understryka att Gildra inte är en "turridningshäst" utan en häst med mycket vilja som gillar när det händer saker. Så letar du efter enbart lugna skogsturer så är vi inte rätt för just dig, letar du efter en rolig kompis med fart och fläkt så får du gärna skicka ett mail och berätta lite mer om dig :)

Busshållplats finns vid stallet så körkort är inget krav

larssoan
2013-08-19 11:02
#17

Skicka ett meddelande här eller på min mail annsofie_larsson85@hotmail.com

Denna kommentar har tagits bort.
silversol35
2013-09-29 17:16
#19

Hej!

Jag letar medryttarhäst. Är 35 år och har ridit på ridskola och westernridskola men också varit medryttare till en islänning för några år sedan. Är stabil, lugn och trygg när jag rider, är van att kunna lugna ner en häst som är nervös/stressad genom att vara lugn själv.

Jag finns i närheten av Simrishamn, har bil och givetvis körkort (inget vidare att ha bil utan det….) så jag kan ta mig även om det är utanför allmänna kommunikationer.

Gillar framför allt att rida ut i skogen men är även öppen för att lära mig mer om träning på bana (vad gäller islänningar alltså, rida vanligt på bana kan jag).

Pm:a mig här eller maila mig på silversol@live.com om ni tror att jag skulle funka med er häst.

Flififi
2013-10-10 08:26
#20

Hej! Jag har ett 6 årigt sto som jag söker medryttare till. Du ska kunna rida och sköta allt kring hästen 2 dagar i veckan och jag ser gärna att du vill rida ut. Det finns nästan alltid något sällskap! Tindra är snäll och trevlig. Fungerar bra att rida ut på själv men kan behöva att du är trygg och bestämd då hon bara är 6 år. Hon är framåt men inte het. Hon gillar inte alltid ridbanan utan är roligast att rida ut på. Vi finns i Bålsta ( Uppsala län) och du bör vara vuxen och väga max 65kg då Tindra är av smäckrare modell. Mer info vid kontakt! johanna_danne@hotmail.com 500 kr /mån

Annons:
Zinoida
2013-11-04 22:29
#21

Södra Stockholm Söker medryttare till en av eller båda mina underbara killar. De står centralt, lätt att ta sig till stallet kommunalt. Maila vid intresse: zinoida@hotmail.com

rosannaendre
2013-11-05 13:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hej!

Jag söker medryttare till min fina kille Snudur (Snudde) på 19 år, som står ute i Vega, Huddinge kommun. 

Han är på lösdrift med sex andra islandshästar.

Jag vill att du ska ha viss erfarenhet och att du känner dig bekväm med att rida själv.

Jag behöver hjälp med ridning och fodring 2-3gånger/veckan eller mer.

Snudur är en riktig pärla. Han är väldigt inkännande och anpassningsbar. Har du mindre erfarenhet är han lugn och försiktig och har du mer erfarenhet kan du lätt "spicea upp "honom :) 

Det finns många fina ridvägar häromkring, både upplysta grusvägar för kvällsritter och skogsstigar med mer "off road" känsla för dag turer.

Om du är intresserad eller vill ha mer info, kontakta mig via: rosannaendre@gmail.com

Denna kommentar har tagits bort.
ceciliahanzen
2015-02-01 14:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej!

Jag söker en medryttare i Skepplanda, Älvängen eller Alvhem området. 

Ginnir är en islandsvalack som älskar att gå i skogen. Han kan ridas i paddocken (som finns på gården) men tycker inte att det är särskilt roligt, därför rider jag i princip alltid ut med honom.  Han är trafiksäker och trygg. Han är dock väldigt social med både människor och hästar, så om man rider förbi en hästhage vill han gärna stanna där och hälsa på hästarna, och det är oftast väldigt svårt att få honom därifrån. Därför måste man ibland hoppa av och leda honom.  I med att han är såpass envis, söker jag en person som har mycket tålamod och erfarenhet av hästar och som kan jobba med honom att få bort denna olat, som inte tappar tålamodet och blir frustrerad. 
Förutom denna olat är han en väldigt trevlig individ som är mycket social, som sagt. 

Jag är naturligtvis väldigt mån om att personen som blir medryttare till honom vill hans bästa och som verkligen har ett hästintresse samt är trygg med att rida ut själv. 

Endast ridning ingår eftersom min moster gärna vill utfodra hästarna själv. 

Jag går i skolan just nu i Alingsås och bor utanför Sollebrunn. Ginnir bor hos min moster med sin kompis i Alvhem. Det är därför om jag söker en medryttare som kan hjälpa mig med att få honom i kondition igen då jag endast kan vara i stallet på helgerna samt på vissa vardagar.

Ginnir är 10 år (11 år i maj) och ca. 136 cm i mankhöjd. 

Om du vill ta kontakt med mig kan du göra det via e-post: ceciliahanzen@gmail.com 

eller mobil: 0733120617

examynia
2016-08-13 18:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

söker medryttare till vår 4 åriga valack. han är nyss inrinden å håller nu på att även att köras in.. han är en väldigt snäll individ men åxå envis om han har bestämt sig för nåt så man måste bara konsekvent mot honom men är världens coolaste å mysigaste. hör av dig vid intresse.. finns i oskarshamn

Upp till toppen
Annons: